Pages

Monday 23 January 2012

Why Public Mutual (PM)?

= No. 1
why choose others while you can be with no.1..wah...but yet so true..if you all google mostly all the answer on +ve side..

sayang juga aku dah expose dalam unit trust ni way back in 2003 masa tu pun FIMM is still FMUTM..dah pass exam pun cuma aku xserius, aku bermula sebagai pelabur Tabung Ittikal Am Invest (TIAM) kemudian aku diapproach untuk jadi perunding unit amanah. Waktu tu agak susah, aku yang baru lepas grad..fixed income xde, kenderaan nak bergerak sana sini pun xde, contact pun among kawan2 sekolah..all sorts of excuses so pause di situ..


hati dah terpanggil lama..baru skrg dapat seru. Antara faktor penggerak utama adalah anak2. Sampai bila aku nak spend almost 12 jam di luar rumah bekerja, keluar selepas subuh balik pula matahari dah terbenam..sedangkan anak2 adalah amanah Allah yang patut aku berikan didikan dan kasih sayang..living in kota metropolitan Kuala Lumpur jika nak mengharapkan pendapatan suami semata2..memang kesianlah kat abang..tambahan pula dah  ada seorang lagi family members. So dengan kelebihan yang ada baiknya aku kembali ke dunia pelaburan, yang sebelum ini memang menjadi kegemaranku..so this is it..


Apa yang menguatkan lagi keinginan aku utk join PM adalah bila mak saudara aku sudah pun sukses dan dia skrg berada di pangkat yang teratas iaitu Group Agency Manager  (padan muka aku menyesal tak follow) patutlah nampak dia senang and happy je..tapi penglibatan aku adalah di luar pengetahuannya aku menjadikan dia sebagai sumber inspirasi insyaAllah bila dah bersedia aku akan maklumkan padanya dan menjadi sumber rujukan dan tips pulak..rasa mcm dah ketinggalan jauh kalau dari dulu lagi aku join dia..aku xperlu menulis apa yg dituliskan di sini..hahaha..bak kata pepatah ''''better late than never''''......

No comments:

Post a Comment